Tuesday, May 18, 2010

pasar malam

semalam gua sempat follow abah gua ke pasar malam!
tak disengajakan sebenarnya ni..
dah lama rasanya gua tak ke sana..
yg bestnya tentang pasar malam ialah gua pegi petang, tpi semua orang insist ckp gua pergi pasar malam! tu gua x paham..

sebenarnya yg best gi pasar malam ni ialah dapat usha jeling2 awek..
kt tempat gua kalau nk tgk awek cun ramai kt pasar malam la tempatnya!

gua relax je jalan2 follow belakang abah gua smalam!
gua xda tujuan pun abah gua la nk beli ikan!
nak masak gulai katanya..

tgh abah gua syok feeling pilih ikan kembong besar2, gua steady je silang tangan ke dada kt belakang dia!
ala2 bodigad..
gua tau ni memang posisi normal gua kalau abah gua tgh beli ikan sbb kerja gua bakal tiba lepas sesi pilih memilih ikan ni!

tiba2 gua terdengar bunyi dialog perbualan pasangan siam!
perghh telinga gua dgr je perbualan dalam bahasa siam tgh2 pasar ni otak gua memang x kelain dah!
terus gua bayang yg gua tgh belakon filem ong bak kt tgh2 pasar ni!
scene lari2 laju pukul orang jahat lompat tendang helmet sampai pecah mmg tgh play dalam palahotak gua!
muka brader jual ikan ni pun ada potensi nk pegang watak jahat ni!
dgn rambut mat rempit muka ganas dia..

gua toleh belakang usha pasangan siam tu!
muda lagi..
ni gua bajet kalau bukan adek bradek mesti pengantin baru ni..

gua sempat jeling2 awek siam tu! boleh tahan
dia jeling gua balik!
gua nampak dia jeling gua balik, gua terus pandang tempat lain!
gua takut dia segan pulak menerima jelingan daripada lelaki kacak..




"amek tu!"
arah ayah gua..
nahhh! da sampai da job gua kalau dtg pasar malam..
ni la job gua! tukang pegang segala plastik2 ikan, sayur, daging, ayam, ubat tikus, gam gajah..
semua la kalau yg beli kt pasar malam tu mmg gua la tukang pegang sehinggala membawak ke bonet kereta!
ni la yg sebenarnya gua tak gemar datang pasar malam ni!


sebelum beredar gua sempat cari awek siam tadi kot2 dia usha rapat kt gua lagi tapi da tak nampak da!

last2 abah gua beli cendol dalam cup plastik satu kongsi dua orang!
terus balik!
tak sempat gua nak beli beger goreng rm1.20! huh . . .


babai !





p/s: otw balik abah gua singgah kedai suruh gua turun gi beli santan! haaa, ni pun gua x gemar jgak ni!

No comments:

Post a Comment