Monday, May 31, 2010

gerak gerak gerak khas !

gua tak berapa berkenan sangat drama-drama melayu berunsur kepolisan ni!
contoh terbaik gerak khas la!
yg gua hairan tu kenapa kalau time berjalan je nak jalan ramai-ramai dalam 4-5 orang?
yang jalan kt tengah tak lain tak bukan dah konfem-konfem yg jawatan paling tinggi..
yg apit kiri kanan pulak standard jabatan kerajaan la, kena ikut hierarchy jawatan !
agak-agak tak cukup semua ramai-ramai nak masuk dalam angle kemera yg shoot dari depan, alamatnya yg geng detektif-detektif ni la kena ikut berjalan kt belakang !
ni selalunya posisi detektif lim dgn detektif linggam la ni !
tapi gua dengar dah ada anggota baru sekarang..
yg anggota lama pun dah ada yg naik pangkat !
yang tak tahan tu detektif lim pun boleh naik pangkat padahal haritu gua dengar dia kantoi curi buku kt kedai buku terkenal di sekitar ibu negara !
mungkin novel ayat-ayat cinta agaknya yg dirembat beliau..
tehehehehe...


time berjalan ramai-ramai ni pun boleh tahan jugak dorang punya eksyen !
sembang kencang taknak kalah..
"sudah menjadi tugas dan tanggungjawap kita sebagai anggota polis untuk berkhidmat pada masyarakat ! kita tidak boleh merungut dengan tugas kita ini. ingat lim, linggam, masyarakat bergantung harap sepenuhnya pada kita untuk membanteras jenayah" kata inspektor aliza kepada detektif-detektif beliau sambil mereka berjalan menuju ke lobi ibupejabat polis !


peh ! sembang nak ala-ala skema je dorang ni ! ntah skrip tu kopi pes dari visi dan misi PDRM pun gua tak tau la ! setiap episod lebih kurang je bunyi dialog dorang..
manada dorang nak sembang,
"detektif lim, semalam saya ke uptown danau kota ! boleh tahan juga ye beg-beg tangan louis vuitton tiruan yg dijual di sana ye. otak-otak pun sedap..
sekali saya bantai makan 10 keping ! tehehehe.." gurau inspektor aliza sambil menghirup kopi cap kapal api .


part kejar-mengejar dgn orang jahat tak payah cerita la !
ada ke patut jumpa orang jahat gi jerit "hey berhenti ! kami polis !!"
apa jadahnya orang jahat tu nak berhenti dah lu tu polis..
ingat ni main polis sentri kat padang sekolah sementara menunggu waktu rehat habis ke?!


yg tak tahan tu orang jahat balun tembak puluh-puluh kali pun satu haram tak kena budak-budak polis ni !
datang datang je lim ke linggam ke, tembak tak sampai 4th try dah kena orang jahat !
paling koman pun kena tangan or kaki orang jahat tu la !
dalam cerita ni silap haribulan detektif pompuan pun boleh belasah pukul saudara Yang Kasim yg badan mcm pengawal kelab malam tu!
tehehehe..

dia ni kalau tak silap gua ntah dah berapa kali pegang watak orang jahat dalam gerak khas! identiti lain-lain pulak tu.. gua agak orang jahat kt malaysia ni semua muka ada iras-iras kot! hehehe




sebenarnya banyak lagi gua nak expose kelemahan drama bersiri gerak khas ni tapi masa tak mengizinkan !
yela dah dari kecik gua disajikan dengan drama ni mahunya tak nampak kelemahannya kan !
lu kalau dah lama bercinta pun lu boleh tau kan baik buruk awek lu..
kentut pun dah tak berapa nak wangi macam time baru-baru kapel dulu ye tak?
tehehehehe..


babai !






p/s: gua tengah tunggu ni bila gerak khas nak buat episod pasal budak 15 tahun kena tembak dengan polis haritu ! kamonla yusof haslam gua tau ni isu sensitif tapi takkan lu tak berani kot? hehehe

1 comment: